پرواز فرشته کوچولوپرواز فرشته کوچولو، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 7 روز سن داره

پرواز یک فرشته

این چند روز

1395/8/3 14:44
863 بازدید
اشتراک گذاری

همسری شنبه تهران جلسه داشت و اخر هفته هم قراره بره ساری و چون زادگاه من به ساری نزدیکه به منم گفت بیا بریم یک تیر و دو نشان.من هم به شرطی قبول کردم که تهران بریم دکتر و همسری گفت من جلسه م طول میکشه و باید خودت بری ولی از اونجایی که دلرحمتر از این حرفاست و ته ته دلش عاشق بچه هاست(البته هر کی ظاهرش رو ببینه فکر میکنه اصلا این طور نیست مگر اینکه رفتارش با دخترمون رو دیده باشه) اومد.

این دفعه دکتر فرهود رو انتخاب کردم چقدر مطبش شلوغ بود برخلاف تمام دکترهای ژنتیک.اما نکته بدش این بود که خودش ویزیت نمیکنه و یکسری شاگردانش ویزیت میکنن و از اسم اون استفاده میکنه.اون نفری که ما پیشش رفتیم اصلا زحمت دیدن ازمایشات بارداری خودم و ازمایشات رونیا رو هم نکشید.حتی یک چیز خنده دار هم گفت که میتونین باردار بشیم ما باسونوگرافی تشخیص بدیم که درصد خطاش هم بالاست.چون توی بارداری قبلی من مقدار مایع امنیوتیک بالا بود.که این فاکتور میتونه هزاران دلیل داشته باشه و یا اصلا بی دلیل باشه اخه اینم راهه پیشنهاد میدی. اگه یک نفر ادم کم سواد و بی پول باشه که سریع ممکنه قبول کنه و با این کار از چاله در بیاد و بیوفته تو چاله که.

و راه دوم این که زنگ بزنن خارج و قیمت ازمایش مربوطه رو بگیرن و خبر بدن که تا امروز هنوز خبر ندادن.ازمایشی که فکر کنم50 درصد هم قابل اطمینان نباشه.....

این شد که همه چی مطابق میل همسری پیش رفت و گفت دیدی گفتم دکترای ایران به درد نمیخورن و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

اما از تهران راهی  ولایت شدیم و الان در خدمت خانواده ایم .دیروز منزل مادربزرگ مادری که سالهاست به رحمت خدا رفته  و دایی گرامی زحمت روضه خوندن در ماه محرم رو براش میکشه بودیم

روز اخر بود و دیگ شیربرنجی به پا

موقع هم زدن به یاد تمام دوستان وبلاگی بودم و از خدا خواستم آینده روشنی در انتظارمون باشه.درست 5 سال پیش بود که من مسئول پذیرایی بودم و چهار پنج روز از روضه گذشته بود که فهمیدم باردارم و نباید خم و راست بشم و دیگه چایی ندادم

امسال بعد از 5 سال دوباره توی این روضه بودم و چایی میدادم

حافظه ما انسانها بعضی چاها خوب خوب کار میکنه.حالا اگه به من بگن یک فیلم رو تعریف کن.هنگ هنگم

روزگار بر وفق مرادتون دوستان

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

خاله ریزه
3 آبان 95 15:45
توکل به خدا دوستم.. یه مرکز آزمایشات ژنتیک هم هست که شهرک غربه الان اسمش یادم نیست ولی کلا کارشون در زمینه ژنتیک بود شاید بد نباشه از اونجا هم راهنمایی بگیری آها یادم اومد "کریم نژاد" ما برای دخترمون که ریسک باریم بالا بود نمونه آمونیاتیک رو بردیم اونجا. شاید اونجا بتونن دکترای خوبی بهتون معرفی کنن. به حق شش ماهه رباب الهی که دامنت سبز بشه عزیزم. بخدا خیلی بفکرتم..
مامان یک فرشته
پاسخ
ممنون خاله عزیز.اونجا تلفنی باهاشون صحبت کردم چند وقت قبل.دیگه جایی نمونده که نرفته باشیم.ما هم توکلمون به همون بالایی ست. مرسی دوست گلم.همین که شوهرم باهام اومد دکتر مطمئنم از دعای دوستای ندیده ای مثل شماست.الهی که خدا دختر گلت رو بهت ببخشه و عروسش کنی
الهه
4 آبان 95 7:46
سلام اجی خوبی همه چی رو به خدا بسپار اجی صبور و قوی باش توکلت به خدا باشه امیدوار باش بهش خدا صلاح تورو بهتر از هر کسی میدونه عزیزم ان شاءالله خیلی زود نی نیت برمیگرده پیشت
مامان یک فرشته
پاسخ
مرسی الهه جون.برامون دعا کن
پری
4 آبان 95 9:25
عزیزم ... هرررررررررر راهی که بهت پیشنهاد میدن و امتحان کن .. باور کن ضرر نیمکنی .. بگو دقیقا چه آزمایشی باید بدین من اینجا برات پیگیری کنم .. چون چند تا از دوستانم پزشکن .. و میتونم برات پیدا کنم که کی بهترین کار و انجام میده .. نگران نباش ...
مامان یک فرشته
پاسخ
مرسی پری جونم از این همه مهربونیت ما باید یک ازمایش ژنی بدیم تا ببینن ژن هایی که باعث بیماری سندروم نفروتیک مادرزادی میشه در من و همسرم معیوب هست یا نه.اگر ژن معیوب کشف شد در بارداری با امینوسنتز مشخص میشه جنین مشکل داره یا نه و اگر ژن مشخص نشد احتمالا بیماری دخترم در اثر عوامل محیطی بوده.چون من و همسرم فامیل بودیم به احتمال زیاد دکترها میگن که بیماری ژنی است.ما دنبال دکتر و یا ازمایشگاهی هستیم که ژن این بیماری رو در ما پیدا کنه.چون این بیماری نادر و تعداد ژن ها خیلی زیاده کار رو برای ما سخت کرده بازم ممنون
سیمرغ
4 آبان 95 10:14
سلام عزیزم خوبی؟مگه قرار نبود برید پیش صارمی؟رویان و ابن سینا هم تماس گرفتی؟ خدا رو قسم میدم به طفل شش ماهه امام حسین(ع) که دلت رو شاد کنه و بدون نیاز به دکتر یه بچه سالم و صالح بهتون عطا کنه به خدا همیشه به یادتم و برات دعا میکنم ناامید نشو و توکل کن به خدا
مامان یک فرشته
پاسخ
سلام ممنون.شما خوبی؟کم پیدایی؟ قرار بود خود بیمه با دکتر صارمی صحبت کنن که اونا هم یک سر دارن هزار سودا مرسی عزیزم.ان شاالله اول قسمت خودت بشه بعد هم ما
پریسا
10 آبان 95 11:32
سلام عزیزم پس نظر من کو منم اینجور بودم متأسفانه هر جا میرفتم یه نظر وپیشنهاد بهم میدادن وهمینجور بود که همه چی رو سپردم دست خدا و منتظر معجزه اشم..کاش شماهم بسپارین دست خدا
مامان یک فرشته
پاسخ
سلام پریسا جون تایید کردم نظرت رو ان شاالله معجزه قشنگ زندگیت رو در آغوش بگیری صحیح و سالم متاسفانه همسر من قبول نمیکنه وگرنه من که دیگه طاقتم تموم شده
مامان راضیه
10 آبان 95 21:44
وای عزیزم انشالا این چایی هم پشتش نیاز به دولا شدن دیگه نداشته باشی...
مامان یک فرشته
پاسخ
ممنونم راضیه جان.ان شاالله
marzi
26 آبان 95 9:40
میگم یه راه جدیدی برای تشخیص بیماریهای ژنی اومده. میخوای اونو امتحان کنید. اسمش CGh ARRY هست. بهش در اصطلاح پی جی اس هم میگن. دقت خیلی بالایی داره و مو رو از ماست میکشه بیرون. من تو آی وی افی که انجام دادم از این روش استفاده کردم که مشخص شد همه ی جنینهام مشکل دارن. دقت این روش رو اینجوری مثال میزنن که : اگر روشهای تشخیصی ژنتیک مثل نقشه جهان فرض بشه ، روش CGH ARRY مثل گوگل ارس عمل میکنه. در نقشه جهان ما فقط مرز کشورها رو میتونیم ببینیم ولی در گوگل ارس ما حتی خیابانها و کوچه های یک شهر رو هم میتونیم ببینیم. یعنی اینقدرررر دقتش در تشخیص نقایص ژنی و کروموزومی بالاست. تو رویان دکتر من به ازای هر جنین یک میلیون گرفت تا این آزمایش رو روش انجام بده. گرونه ولی خیالتو راحت میکنه. حدود 100 تا شایدم بیشتر، از بیماریها و نواقص ژنی و کروموزومی رو میتونه پیدا کنه. برای استفاده از این روش باید آی وی اف انجام داد. میخوای شما یه مشاوره ژنتیک تو رویان برو و درباره این روش ازشون سوال کن. ببین اصلا به درد کار شما میخوره یا نه؟!
مامان یک فرشته
پاسخ
نمیدونم تا حالا دربارش نشنیده بودم هیچ کدوم از دکترهایی که رفتیم هم پیشنهاد ندادن.اخه بیماری دخترم یک بیماری نادر ژنتیکی بود که درصد کمی از نوزادان درگیر میشن.حتی دکترها ژن های مربوط به این بیماری رو به طور دقیق نمیدونن و فقط چند ژن(حدود 7-8)رو بررسی می کنن اگه پیدا بشه که مشکل حل شده در غیر اینصورت سرجای اولیم. حالا نمی دونم این روشی که گفتی به درد ما هم میخوره یا نه.ولی در اولین فرصت از رویان وقت میگیرم. ممنون از راهنماییت. نوری در تاریکی برام روشن کردی
marzi
27 آبان 95 10:01
سلام عزیزم. ببخشید خیلی وقت بود حال درست درمون نداشتم. نمیدونم باخبر بودی یا نه. بعد پی جی دی و اتفاقات غم انگیزش خیلی افسرده و درمانده شده بودم. حالم خراب بود. به خیلیها نمیتونستم سر بزنم و وبلاگشونو بخونم. شرمنده همتون شدم. حالا بعد کلی تلاش کمی روحیه ام بهتر شده. خدا کنه همینطور بمونه و دوباره افسرده نشم. برای این روش به نظرم حتما با رویان مشورت کن. شاید بتونن ژن مربوط به بیماری دخترتو پیدا کنن. وقتی آی وی اف کنی جنینهاتو بگو با این روش آزمایش کنن و اگه سالم بودن برات انتقال بدن. اونوقت خیالت از بابت خیلی چیزها راحت میشه. این روش اگر انجام دادی از لحاظ سندروم دون و تریزومی ها و منگولیسم و خیلی چیزهای دیگه هم بررسی میشه و دیگه نیازی به آزمایشات غربالگری و سونوی ان تی نیست. ان شاالله که بتونن خیالتونو راحت کنن و دفعه بعد بچه تونو سالم در بغل بگیرید.
مامان یک فرشته
پاسخ
سلام مرضیه جون.اره خبر دارم.من وبلاگت رو همیشه می خونم.این چند وقت خیلی نظر نمیدادم چون فکر میکردم حال و حوصله نصیحت و پیشنهاد رو نداری حتی چند بار یک چیزی رو برات نوشتم اما باز پاک کردم. ممنون حتما پیگیری میکنم هر چند الان شرایط رفتن به تهران رو فعلا نداریم.ممنون از پیشنهاد خوبت.امیدوارم روزهای قشنگی پیش رو داشته باشی
marzi
27 آبان 95 10:12
تو اینترنت بزن درباره این روش توضیح داده
مامان یک فرشته
پاسخ
حتما سرچ میکنم باورت میشه دیشب داشتم همش خواب همین روش رو میدیدم.خیلی ذهنمو در گیر کرده