پرواز فرشته کوچولوپرواز فرشته کوچولو، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 16 روز سن داره

پرواز یک فرشته

چرا ما عقب مانده ایم

1399/7/15 9:27
184 بازدید
اشتراک گذاری

عنوان پست نام یک کتاب بسیار زیباست که دلایل عقب ماندگی ایران رو با توجه به رفتار مردم توضیح میده قشنگ بررسی میکنه که عقب ماندگی ما نه مربوط به دینه نه موقعیت جغرافیایی نه نفت نه شاه و نه این حکومت بلکه تنها و تنها مردم هستن که دلیل عقب ماندگی ایران شدن.در واقع نوع رفتار و کردار مردم در مقابل حوادث و مشکلات این عقب ماندگی رو به وجود اورده.

نویسنده اوایل ازدواجش به آمریکا مهاجرت میکنه و تصمیم میگیره رفتار مردم اونجا رو کاملا بررسی کنه.

میگه یک روز میخاستم وارد اداره ای بشم سوار اسانسور شدم و هر چی کلید رو زدم در اسانسور بسته نشد ناچار پیاده شدم که از پله ها برم کاری که همه ما ایرانی ها در این مواقع انجام میدیم اما با خودم گفتم بزار ببینم یک امریکایی در این مواقع چیکار میکنه میگه دیدم یک نفر اومد سوار شد دید در بسته نمیشه اول کلیدای داخل رو بررسی کرد بعد  پیاده شد کلیدی که اسانسور میاد توی اون طبقه رو چند بار زد و دوباره سوار اسانسور شد و در اسانسور بسته شد و حرکت کرد.بله کلید اسانسور گیر کرده بود و با یک حرکت کوچیک مشکل حل شد.

۲- میگفت یک روز که پیاده میومدم و قبلش بارون شدیدی اومده بود  یک گودال پر از اب بود من این گودال رو دور زدم و مسیرم رو طولانی کردم برای اینکه از داخل آب نرم و خیس نشم.طبق معمول وایستادم تا ببینم یک آمریکایی چه میکنه میگفت دیدم که یک نفر اومد اول اروم پاش رو توی گودال گذاشت دید اصلا عمقی نداره با خیال راحت از داخلش رد شد.

۳-مورد سوم در مسیر برگشت به خونه جلوی درب یک خونه دیدم که علف های خشک باغچه اتش گرفته و شروع به سوختن کردن اول میخاستم سریع دور بشم که یک وقت صاحبخانه آتیش رو گردن من نیاندازه بعد دوباره احساس مسئولیت کردم و زنگ خونه رو زدم ولی کسی خونه نبود توی این فاصله یک نفر رو دیدم که که با کتابش در حال خاموش کردن اتیش بود بدون اینکه بخاد این مسئولیت رو گردن کس دیگه ای بندازه و منتظر باشه یکی دیگه کاری انجام بده خودش به راحتی خاموش کرد.

**ما ایرانی ها دنبال حل مشکل نیستیم دنبال دور زدن مشکلات هستیم دنبال اینیم که مسئولیت همه کارها رو بندازیم گردن بقیه

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

طیبه
16 مهر 99 16:54
سلام عزیزم
نظر نویسنده ی کتاب هم درسته ولی نقش حکومت ها به نظر من خیلی پررنگ تره
مامان یک فرشته
پاسخ
سلام طیبه جون
نمیدونم شاید
الهه
16 مهر 99 17:14
سلام اجی اره واقعا هم همینطوره اجی خدا به همه مون کمک کنه 
مامان یک فرشته
پاسخ
سلام عزیزم،ان شاالله