پرواز فرشته کوچولوپرواز فرشته کوچولو، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 5 روز سن داره

پرواز یک فرشته

اموزش

1397/9/22 12:42
418 بازدید
اشتراک گذاری

خوب مثل اینکه اون برنامه من* و * تو (خانواده دکتر کلاین)رو هیچ کس ندیده.یک چند تا نکات آموزشیش رو میگم شاید به درد کسی بخوره مخصوصا بچه دارها

اول اینکه به بچه های 4-5 سالشون کامل و به صورت عملی آموزش دادن که اگه آتیش سوزی شد یا صدای آلارم دود رو شنیدن باید چیکار کنن اگه توی سالن بودن سریع برن بیرون از خونه و اینکار رو بهشون میگفت انجام بدین.بعد رفتن توی اتاقاشون که طبقه بالا بود و بهشون گفت که اگه دیدید از زیر در دود داره میاد توی اتاق باید پتو رو بردارید و بزارید زیر در.اگه به دستگیره دست زدید و دیدید داغه در رو باز نکنید و چون اتاقشون تراس داشت بهشون گفت باید بدویید سمت تراس و بلند صدا بزنید کمک و تمام اینکارها رو عملی اول خودشون انجام میدادن و بعد از بچه هاشون میخاستن انجام بدن حتی وقتی میگفتن کمک پدرشون بهشون گفت نه صداتون یواشه بلندتر باید صدا کنید و همین طور اونها صداشون رو بردن بالا.

این آموزش ها رو من در این سن نمیدونستم حالا تصور کنید اگه اتفاقی برای یک خانواده در هزار تا رخ بده و یک بچه با این آموزش ها نجات پیدا کنه چقدر میارزه

دومین مسئله اموزش شنا بود شاید بچه شون دو سه سالش بود که آموزش رو براشون شروع کردن و مربیش کامل بچه رو پرت میکرد توی آب اما اونها خوشحال بودن که بچشون داره یاد میگیره و میگفتن افتادن بچه ها توی اب اجتناب ناپذیره مخصوصا اینکه خودشون استخر داشتن و اینطوری دیگه خیالمون بابت غرق شدن بچه راحت میشه.....خدا وکیلی من خودم چند تا مورد شنیدم که بچه ها افتادن اوی حوض اب پارک ،استخر آب توی باغ و ......

حتی به بچه هاشون نحوه بیرون اومدن از استخر رو هم یاد دادن

مورد بعدی که خیلی خیلی مهمه صندلی ماشینه که متاسفانه اصلا توی ایران جدی گرفته نمیشه من خودم هزاران بار دیدیم که بچه هاشون رو صندلی جلو وایستادن و اونها با خیال راحت رانندگی میکنن خوب اخه ادم عاقل اگه شما یک نیش ترمز بزنی که بچه با مخ میره توی شیشه و بعد کاسه چه کنم چه کنم میگیرن دستشون

حداقل حداقل بشونش و کمربندش رو ببند اگه نمیزاریش توی صندلی ماشین.(خودم هم برای دخترم اینکار رو نمیکردم اما الان اگر روزی بچه داشتم صد در صد این کار رو میکنم و عادتش میدم به نشستن توی صندلی ماشین.چون تصور از دست دادن دوباره فرزندم برام مساوی با مرگ خودمه)

اگه اینها رو رعایت کنیم و خودمون ایمنی بیشتری رو برای سلامتی خودمون در نظر بگیریم خیلی از این دردها سوگ ها بیماریها کم میشه و جامعه سالم تر و شادتری خواهیم داشت

امیدواریم روزی روزی به اون همه فرهنگ نزدیک بشیم

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

الهه
24 آذر 97 8:24
سلام اجی خوبی چه پست خوبی گذاشتی صندلی ماشین خیلی خوبه باعث میشه اتفاقی نیفته شنا واسه بچه خطرناکه باید حواس پدر و مادر و مربی باشه له بچه
مامان یک فرشته
پاسخ
سلام خوشحالم که خوشت اومد...مربی کنار بچه هست و کامل حواسش هست